arrow_drop_up arrow_drop_down

Het aantrekken van medewerkers door aantrekkelijk te zijn

Employer Branding . Het tonen van een Sterk WerkgeversMerk

Lees verder hoe we je kunnen helpen om sterk zichtbaar te zijn >>
Herken je dit?

Uit onderzoeken van o.a. de Kamer van Koophandel en het Ministerie van Economische Zaken blijkt dat ondernemers de volgende moeilijkheden aangeven t.a.v. het vinden van medewerkers om hun vacatures in te vullen:

  1. Ongrijpbaar hoe online werven werkt
  2. Onbekendheid met de mogelijkheden
  3. Tijd gebrek om aandacht aan te geven
  4. Wisselend gebruik van social media
  5. Geen controle over technische zaken, zoals website
  6. Beleving dat de kosten hoog zijn
Uit andere onderzoeken over de manier van werven van medewerkers blijkt ook dat er gekozen wordt voor de volgende strategie:


  • Zelf vacature teksten op de website zetten
  • Delen van vacature's op Linkedin
  • Vragen naar kandidaten via prive netwerk
  • Advertenties plaatsen in regionale bladen
  • In een later stadium gebruik maken van uitzendbureau's

"Als je blijft doen wat je altijd deed, krijg je wat je altijd had"

Als die strategie werkt, dan is dat natuurlijk fantastisch en kan ik je alleen maar adviseren om hier mee door te gaan. "Doe wat werkt" !


Uit gesprekken met ondernemers merk ik echter dat het personeelstekort en de daarmee samenhangende werkdruk echt een grote zorg is.

Die zorg is zo groot dat ondernemers angstig worden over de belemmering van de groei of zelfs het voortbestaan van het bedrijf onder druk komt te staan. 


Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Zeker als je je realiseert dat er een oplossing is, die alleen een aanpassing van de gangbare werkwijze vraagt.

Wat werkt tegenwoordig wel >>

We noemen dat Employer Branding 

Employer Branding is de strategie om mensen die niet bewust (maar wel onbewust)
op zoek zijn naar een nieuwe uitdaging te informeren en interesseren
over de mogelijkheden van een nieuwe baan die invulling geeft aan hun wensen.

Het model dat we daar voor gebruiken heet de Meest Aantrekkelijke Medewerkersreis

"Vertel wat je doet en doe wat je zegt"

We gaan mensen die een baan hebben, laten zien dat er andere mooie uitdagingen op hun liggen te wachten die invulling geven aan hun wensen.


Mensen willen van baan veranderen als ze ondergewaardeerd en niet gehoord, geen ontwikkelmogelijkheden zien en bijvoorbeeld niet zichzelf mogen zijn en hun talent kunnen benutten. 


Geloof me, die mensen zijn er echt veel. Ze vinden het alleen moeilijk om in "het diepe" te stappen en hun zekerheden los te laten. 

Employer Branding

Ontdek hoe je de aandacht op jouw bedrijf kunt vestigen, als aantrekkelijke werkgever, zonder dat je een "MultiNational budget" nodig hebt. 

3 varianten om je bedrijf op de kaart te zetten >>>


Vacature Community

Je krijgt toegang een bijzondere community waar we (net) afgestudeerden actief naar toe sturen en aandacht vragen voor jouw vacatures.  

 Lees over dit unieke platform speciaal voor MKB bedrijven

LinkedIn Advertising

Leer in deze training hoe je met laser precisie kandidaten kunt vinden via LinkedIn Advertising, voor een fractie van je gebruikelijke wervingskosten .

Ontdek de mogelijkheden van deze onbekende unieke mogelijkheid

Je hoeft dus geen extra kosten te maken voor een Werken Bij Website.

We adviseren je hoe jezelf het beste kunt presenteren en zichtbaar te zijn voor de juiste kandidaten.

Zo komt jouw bedrijf met de vacatures snel en mooi in beeld.

"Als je de taal van de mensen spreekt die ongelukkig zijn in hun huidige baan, wek je vrij snel de interesse zodat ze met veel plezier naar jou toe te komen".

Waarom switchen mensen van baan?

Mensen willen vooral met betekenis hun werk invullen en ervaren dat ze onderdeel zijn van een groep mensen die hetzelfde nastreven. Daarnaast willen ze blijven groeien om hun leven nog leuker te maken. Het bedrijf die dat goed kan verwoorden haalt de pareltjes uit de markt. 

Wat vinden mensen interessant?

Mensen raken gemotiveerd zich in jouw bedrijf te verdiepen als in toegang krijgen tot kennis en inzichten die ze nog niet hadden. Ze ervaren zo direct het voordeel van werken bij jouw bedrijf. Vanaf het eerste contactmoment, ook online, geven we ze een vertrouwd en goed gevoel 

Wij vragen en bieden.... sorry werkt niet

Vacatureteksten met " Wij vragen en bieden" zijn ouderwets en worden snel weggeklikt. Jammer, gemiste kans. Kandidaten zien wij als klanten. We willen graag dat ze bij jouw spreekwoordelijk gaan "kopen". In dit geval solliciteren. In een markt waar kandidaten kunnen kiezen is het super belangrijk om echt onderscheidend te zijn en kandidaten een ervaring te geven. Net zoals we dat bij klanten doen... 

Het voorkomen van verloop begint bij een goede instroom

Overal zichtbaar zijn

Mensen bouwen een vertrouwen naar je op als ze je overal tegenkomen en tijdens deze contactmomentjes telkens weer een glimlach te voorschijn toveren. Al die kleine positieve momentjes bij elkaar maken de Meest Aantrekkelijke Medewerkersreis die leidt naar jouw bedrijf. 

Resultaat verhogers

We vertellen je over resultaatverhogers. We leren je hoe je het bezoek aan de website kan verhogen. Je krijgt ook de geheimen te horen die het bereik van de berichten vergoten waardoor er ook meer aandacht  is voor jouw vacatures. Vervolgens maken we het sollicitatieproces voor de kandidaat makkelijk en eenvoudig. 

Meetbaar werven van collega's

We kijken mee met de tools die meten wat bezoekers vinden, zoals Google Analytics, Facebook Advertentiebeheer, LinkedIn Tag Insights. Je website is hieraan gekoppeld, zodat we samen exact weten wat werkt en wat niet werkt. Je krijgt inzicht in waar je kandidaten vandaan komen en waar ze op reageren. 

Wat ga je hier van merken?

Tijd winst

Het contact leggen met kandidaten gaat sneller, zodat je die aandacht aan andere zaken kunt geven. 

Goede kandidaten 

Je ontvangt vooral motivatie brieven van mensen die echt bij je passen omdat ze je al hebben leren kennen.

Groeiende naamsbekendheid van je bedrijf

Je bouwt geautomatiseerd aan een groep volgers en potentiële kandidaten die contact met je opnemen als ze er aan toe zijn. 

Rust en vrijheid

Hoe heerlijk is het als je weet dat in het weekend en tijdens de vakantie de werving van nieuwe collega's gewoon doorloopt zonder dat je aanwezig bent.

Goede gezondheid

Je slaapt rustiger, hebt minder stress en krijgt ook weer tijd om aan je fitheid en conditie te werken.

Minder gedoe

Je wijze van werven wordt simpeler zonder stijging van de kosten of afhankelijkheid van externe partijen. 

Wil je graag de juiste mensen aantrekken?

De Mensen van Zaak laten je je stap voor stap zien hoe je dat kunt doen. Je hoeft niet alles alleen te doen. We staan voor je klaar om je adviezen en aanwijzingen te geven zodat je sneller zichtbaar bent
en gevonden wordt door de mensen die je zoekt.  

Wij maken gebruik van cookies.