arrow_drop_up arrow_drop_down

Opleiding Chief Employee Experience Officer

maak medewerkers het gezicht van je bedrijf

Het vak Human Resources staat voor een volgende uitdaging. Voor het eerst krijgen ze te maken met meerdere aandachtspunten die direct gerelateerd zijn aan het presteren van medewerkers. 


  1. De verschillen in communiceren tussen X, Y en Z  generatie
  2. De competenties van die verschillende generaties
  3. De stijl van leidinggeven aan de verschillende generaties
  4. De samenwerking tussen de verschillende generaties.
  5. De vergrijzing op de arbeidsmarkt en het lagere instroom volume
  6. De krapte op de arbeidsmarkt
  7. De veranderingen van werkprocessen
  8. Het aanpassingsvermogen van mensen aan veranderingen


Om nog maar  niet te spreken van het invullen van openstaande vacatures, het begeleiden van medewerkers tijdens de inwerkperiode en het behoud van hen daarna.

Hoe maak je hier als HR een strategie voor en hoe stoom je ook de managers klaar voor deze uitdaging, want niet iedere procesmanager is mensenmanager en andersom.

Begrippen als candidate journey, employer branding, employee journey, employee relations en employee experience doen hun intrede. Wie is daar verantwoordelijk voor en hoe zorg je dat verschillende betrokkenen in de organisatie hun rol gaan zien als onderdeel van een gezamenlijk geheel en niet als een op zichzelf staande verantwoordelijkheid? 


Iemand die het totale speelveld kan overzien, zonder daarbij de individuele belangen uit het oog te verliezen.

Medewerkers gaan hun werk meer en meer zien als een betekenisvolle besteding van hun tijd. Waarde en zingeving wegen zwaarder dan geld. Opleiding en persoonlijke ontwikkeling zijn belangrijke voorwaarden om bij een bedrijf te komen en te blijven. 


Hoe vertel dat je het leukste bedrijf hebt om bij te werken en hoe maak je dat in de praktijk ook waar.

De Chief Employee Experience Officer (CEEO) kan dat.

Focus op trots

De CEEO is volledig gefocust om medewerkers te binden aan het bedrijf waar ze bewust voor hebben gekozen en met trots over vertellen. 

Aanspreekpunt medewerkersgeluk

De CEEO is het aanspreekpunt voor de managers als het gaat om medewerkersgeluk en -ambassadeurschap

Klantbeleving vanuit medewerkersbeleving

De CEEO helpt alle lagen van de organisatie de klantbeleving in de aderen te krijgen.

Uitdragen en delen 

De CEEO maakt de collega’s continu bewust om met de buitenwereld  te delen voor welk prachtige bedrijf zij werken en welke waarde dat bedrijf levert aan medewerkers, klanten en maatschappij.

Generaties verbinden

De CEEO overbrugt generatieverschillen en doet interne communicatievoorstellen zodat de gewenste boodschap aankomt bij elke generatie.

Instroom, doorstroom, uitstroom

De CEEO is het aanspreekpunt om medewerkers ook te begeleiden naar het volgende station op hun medewerkersreis.


Een baan is niet langer voor het leven. Sterker nog bij binnenkomst bespreek je het plan van doorstroom en uitstroom. Een medewerker die weet wat hij wil zal ooit de volgende stap willen zetten. 


Door de medewerkers bewust te begeleiden bij het maken van loopbaankeuzes versterk je het vertrouwen en creëer je ambassadeurs van je bedrijf

De CEEO is een praktisch ingestelde strateeg. Iemand die coacht vanuit leiderschap maar zeker ook zelf de gesprekken voert om de oorzaak van een minder gelukkige employee experience te onderzoeken. De medewerkersreis kan nooit 100% vloeiend verlopen. 


Er zullen altijd tegenslagen in het werk of privé zijn die de reis beïnvloeden. Met de unieke gereedschapskist kan de CEEO achterhalen of dit bij de medewerker zelf ligt, of dat het bedrijf verantwoordelijk is voor een mindere ervaring.


De CEEO helpt medewerkers de transitie te maken naar een nieuwe taakinvulling zodra het bedrijf die vraagt teneinde de klanten tevreden te houden.

De opleiding om Human Resources te versterken

Om deze superbelangrijke rol goed te kunnen invullen hebben we de opleiding tot Chief Employee Experience Officer of adviseur van de meest aantrekkelijke medewerkersreis ontwikkeld.

Voor Wie is deze opleiding

HR managers en adviseurs

Managers 

Directeuren

Coaches

OR leden

Arbeids- en organisatiepsychologen 

Organisatie adviseurs

Wat ga je beleven

Hoe je een employee experience ontwerpt?

Hoe je een individuele Employee experience inricht?

Hoe je managers handvatten aanreikt om de employee experience te faciliteren?

Hoe je touchpoints maakt die je kunt evalueren?

Hoe je een company EX mindset creëert?

Hoe tijd bespaart met winnende content?

Hoe een "wij-gevoel" tot stand komt?

Bekijk het gehele programma

Praktische informatie

6 praktijkdagen (of 8middag-avond bijeenkomsten)

Online leeromgeving met extra praktijk materiaal en video lessen.

Investering: € 2995,- ex btw.

PILOTGROEP: € 995,- ex btw.

Locatie Raymond Gruijs Academy Wormerveer 

Inclusief arrangementskosten

Docent: Raymond Gruijs

Dag 1: Employee Experience Strategie

Na de eerste dag heb je haarscherp verwoord wat jou als bedrijf bijzonder maakt en waar je voor staat. 


Je kunt op een aanstekelijke manier vertellen waarom het bedrijf zo aantrekkelijk is voor de mensen die je zoekt.


Je bent klaar om deze boodschap te combineren met een People Marketing Strategie

Dag 2: Employee Experience WaardeCreatie

Na de tweede dag heb je de handen op elkaar en heb je je team geformeerd om gezamenlijk de Employee Experience te gaan ontwerpen. 


Je hebt met elkaar de waardecreatie voor medewerkers en klanten vastgesteld en vertaald naar vacatures. 

Dag 3: Employee Experience Design

Dag 3 is een super praktische praktijkdag waarin we de EX gaan ontwerpen. We stellen de touchpoints vast waarmee de EX Smart wordt en praktisch bruikbaar is in gesprekken met medewerkers

Dag 4: Employee Experience Mindset

Na dag 4 weet je hoe je een EX Mindset creëert binnen je bedrijf om zowel EX cultuur als het EX contentbewustzijn in de praktijk te brengen. 

Dag 5: Employee Experience Tools

Op dag 5 bespreken we tools om de employee experience vanuit leiderschap te benaderen. 

We gaan ook in op de tools om de Employee Experience te communiceren via het internet en social media.

Dag 6: Employee Experience Plan

Op de laatste dag bespreken we 's ochtends het proces van ontwerpen, implementeren en borgen.

's Middags worden de plannen gepresenteerd en is er een feestelijke afsluiting tijdens de diploma uitreiking.

Mijn ervaring met Raymond Gruijs

Begin van dit kalenderjaar ontmoette ik Raymond bij een presentatie over online marketing bij een sponsorbijeenkomst van een vooraanstaande sportclub in Zaanstad. Raymond was voor mij een goede bekende. In de tijd dat hij eigenaar was van Arbo West heb ik jaren zaken met hem gedaan. Een leuke en betrouwbare ondernemer.  

Ook zijn verhaal over de online marketing prikkelde mij. Tijd voor een afspraak, want ik had als directeur en nieuwe aandeelhouder van Camarate ICT de Sociale  Media als mijn interne project opgepakt. Er werd weinig mee gedaan vond ik en nu weet ik dat zeker.

Eén afspraak werden er meerdere en die mondden uit in een opdracht. Er moest een machine worden ingericht om goede kandidaten te werven om bij Camarate te komen werken. Een niet conventionele aanpak, anders gaan denken en gaan denken als je klant (kandidaat). Niet alleen wij vragen een consultant met bepaalde diploma’s, iedereen doet dat. Ondanks dat het kwartje niet gelijk viel bij de HR Manager en de recruiter, bleef Raymond geduldig zijn weg bewandelen. Zelf doet hij ook veel research naar het specifieke onderwerp; werving en selectie van personeel via het sociale media. Raymond is geen ICT deskundige dus daar moet hij wel in ondersteund worden.

Het kind is bijna geboren en de werving gaat binnenkort van start. Ik heb er heel veel vertrouwen in en zonder het doorzettingsvermogen van Raymond was dit toch een ander verhaal geweest. Een deskundige en plezierige partner

Zullen we even bellen om te bespreken of de opleiding jou verder brengt?

Over Raymond Gruijs

Raymond is sinds 1990 actief om bedrijven te helpen mensen aan zich te binden en een fantastische werkplek te zijn.

Hij heeft zich volledig gespecialiseerd om bedrijven te helpen dit te vertellen en waar te maken.

Wij maken gebruik van cookies.