arrow_drop_up arrow_drop_down

--- BOEK VOOR LEIDINGGEVENDEN---

Als je je kijk op de dingen verandert, veranderen de dingen. 

Het enige dat je hoeft te doen om medewerkers mee te krijgen is het omdraaien.....

Lees verder wat dit voor je kan betekenen
  1. Hoe verloopt de samenwerking met je medewerkers? Gaat het met allemaal even goed?
  2. Dragen alle medewerkers evenveel bij aan het behouden van tevreden klanten?
  3. Krijg je bij een of meerdere medewerkers geen echte grip op hun functioneren?


Allemaal vragen waar je als leidinggevende dagelijks mee te maken hebt. Het zijn vragen waar je mogelijk ook geen tijd voor hebt. Geen echte tijd om je daar mee bezig te houden. 


Of heb je een stemmetje op de achtergrond dat je vertelt dat je dat eigenlijk wel zou moeten doen….

Je kunt het er zeker niet bij hebben dat een medewerker weggaat of uitvalt. Dan wordt de druk op de collega’s alleen maar groter en ben zeker de hele dag bezig met brandjes blussen. 


Alvorens ik je ga vertellen hoe je met deze problemen of dagelijkse uitdagingen om zou kunnen gaan eerst het volgende. 


Het is heel gewoon dat je deze zaken zo ervaart. Het overkomt alle leidinggevenden. Echt, het is heel normaal. Of het altijd even leuk is….


Ook daar zijn de meeste leidinggevenden het over eens.
Het is zeker niet altijd leuk. 

En weet je hoe dat komt?


Medewerkers zijn net mensen. 

Mensen hebben een gebruiksaanwijzing die in de loop der jaren gevormd is.
Jij en ik hebben ook zo’n gebruiksaanwijzing. 


De uitdaging is dus om de gebruiksaanwijzing van de ander te kunnen “lezen” en bovendien te begrijpen zodat je makkelijker kunt overleggen en het vertrouwen in elkaar kunt opbouwen. 


Dat geldt voor iedere relatie, maar zeker voor een arbeidsrelatie. 


In de huidige arbeidsmarkt is belangrijker dan ooit.

Het belang van een goede samenwerking is cruciaal voor de continuïteit van je bedrijf. 

  1. Merk je dat klanten beginnen te mopperen door te weinig bezetting?
  2. Dreigt de druk op je organisatie daardoor te groot te worden?
  3. Hoor je zo nu en dan signalen van medewerkers die hun plezier verliezen of zelf overbelast raken?


Wat kun je daar aan doen?


Letterlijk de situatie omdraaien. 

Als je de kijk op de dingen veranderen de dingen.

Verleg je strategie naar behouden van mensen en wacht even met verder uitbreiden van je team.


 Raymond Gruijs

  1. Heb je wel eens uitgerekend wat het kost om een nieuwe collega te werven? 
  2. Sta je dan ook wel eens stil bij de schade die het geeft als een collega weer weggaat?
  3. Wat doet dat met het resultaat onder aan de streep?

Meer mensen is zeker geen garantie voor meer winst. 

Wat zou het voor jou en je medewerkers betekenen als je meer winst maakt
met dezelfde mensen zonder dat de werkdruk stijgt. 


Denk je dat dat kan?


Ik denk het wel.


Zeker als we beginnen vanuit de beleving van de mensen, de medewerkers.


Als we handleidingen kunnen lezen weten we ook hoe we ze kunnen toepassen. 


Om je daarbij te helpen heb ik een omdraai boek gemaakt. 

Een boek met daarin een deel geschreven vanuit het perspectief van de medewerker en een deel geschreven vanuit het perspectief van de manager en het bedrijf.


  • Het doel van boek is om de juiste mensen gelukkig te laten zijn op de juiste plek.
  • Het doel is om de samenwerking zo goed mogelijk te laten verlopen. 
  • Het doel is om het zakelijke van een arbeidsovereenkomst met het werken aan een gezamenlijke bijdrage te combineren.


In het midden van het boek treffen de manager en de medewerker elkaar in een schema dat duidelijk maakt waar betekenis en toegevoegde waarde elkaar verbinden of juist uit elkaar drijven. 


Het boek is juist nu super actueel. Het is meer dan ooit belangrijk om begrip voor elkaar op te brengen.
Het is niet eerder zo’n noodzaak geweest om te investeren in de samenwerking en de arbeidsrelatie.


In dit boek gaan we geen voorstellen doen voor loonsverhoging. Maar we gaan wel kijken naar hoe de arbeidsrelatie nu eigenlijk in elkaar zit. Zowel het zakelijk deel, maar vooral het mentale en motivatie deel. 



Het is een heel praktisch boek met korte hoofdstukken die je stuk voor stuk
kunt lezen om later het groter geheel te gaan zien. 



Als er geen problemen zijn hoef je ook niets te doen!



Zeker dat is waar.
Maar ik ga je in dit boek laten zien dat wat je ziet zeker niet altijd is wat het lijkt.


  • Je gaat ontdekken waarom mensen doen zoals ze doen.
  • Je krijgt handvatten om achter het Waarom van mensen te komen.
  • Je begrijpt nu meteen waarom het zo belangrijk is om uitval voor te zijn.
  • Je ontdek waarom energie ongemerkt kan wegvloeien. 
  • Je kijkt op een andere manier naar de werk-prive balans.
  • Je wordt alerter op signalen van overbelasting en weet wat te doen.
  • Je relativeert zekerheid en plaatst inkomen in de juiste context.
  • Je ontvangt handvatten voor een plan om de toekomst richting te geven. 

Ontvang het unieke omdraai boek voor leidinggevende nu tijdelijk gratis.

slechts € 6,95 ter compensatie van de verzendkosten

Wij maken gebruik van cookies.