Medewerkers beschikken over vaak onbenutte talenten simpelweg omdat ze de kans niet aangrijpen om te ontdekken wat ze het allerliefste willen.
Ze stappen in een baan, raken gevangen in behoud van zekerheid en doen hun ontwikkeling tekort uit angst voor inkomensverlies of falen.
Managers hebben dikwijls geen tijd om dieper in te gaan op de echte Waarom van de medewerker. Ondanks dat ze wel zien dat hun medewerker het moeilijk heeft en onvoldoende tot bloei komt.
De medewerker zelf daarentegen vindt het lastig om budget te vragen voor begeleiding of investeert geen duizenden euro’s in zichzelf.
Het resultaat?
We kabbelen lekker verder. Er verandert niks en uiteindelijk wordt de arbeidsrelatie verbroken of volgt er een burn-out.
Dat is niet de bedoeling en het is zo eenvoudig te voorkomen.
We bieden een laagdrempelige oplossing voor medewerkers om begeleidt en gecoacht te worden op persoonlijk geluk.
Medewerkers zijn het gezicht van de zaak.
Je wilt toch graag dat ze enthousiasme uitstralen en klanten tevreden maken?
In een krappe arbeidsmarkt is het behouden van enthousiaste mensen nog belangrijker dan het vinden van klanten.
Zonder medewerkers geen tevreden klanten en geen winst.
Medewerkers zijn nog wel eens terughoudend en te bescheiden om hulp te vragen.
Als ze dan hulp vragen is het meestal te laat.
Als werkgever wil je geen precedenten scheppen en ben je terughoudend om dure coachingstrajecten van duizenden euro’s of meer aan te bieden.
Als je het de een geeft mag de ander ook...
Je kunt mensen naar de arbodienst sturen, maar dan wordt het zo snel medisch terwijl het helemaal niet medisch is.
Een bedrijfsarts zal adviseren rustig aan te doen, een gesprek te voeren of een begeleiding te starten. Dat weet je al en het voegt weinig toe.
Hoe kun je wel iedere medewerker de kans geven hulp te vragen zonder dat ze zich direct kwetsbaar naar de werkgever hoeven op te stellen.
Daar zijn de Mensen van de Zaak voor.
Dit zijn mensen waar eenvoudig contact mee kunt leggen (of zelfs bij binnen lopen) om geholpen te worden met vragen over persoonlijk geluk. Het is vooral bedoelt om medewerkers te helpen de regie over hun eigen leven te nemen.
- We helpen ze met durven keuzes te maken
- We helpen ze met prioriteiten stellen
- We helpen ze met ontdekken wat ze willen
- We helpen ze met duidelijk communiceren
- We helpen ze met omgaan met weerstand
- We helpen ze met persoonlijke ontwikkeling
- We helpen ze met angsten overwinnen
- We helpen ze met productiever zijn
- We helpen ze met plezier vinden in hun werk
- We helpen ze met energie bewaken
- We helpen ze met jobcraften
- We helpen ze met werk-prive balans
- We helpen ze met zelfvertrouwen